Tudjuk, hogy a mennyire meghatározó a példa, amit a gyerekeink maguk előtt látnak. Ám nagyon érdekes, hogy ez nem csupán hosszú távon működik, hanem a pillanatnyi választásaikat is nagyban befolyásolja.
Ki, mit választ?
Egy Amerikában végzett kutatás során 125 tíz és tizenkét év közötti gyermeket vizsgáltak, öt különböző oktatási intézményből. A gyerekeknek 10 percen át kellett nézniük egy holland tévéadást, ami csak nekik készült. A résztvevőket két csoportra osztották; az egyik egészséges ételeket bemutató csatornát
nézett, a másik egészségtelen menüket felvonultató adást. Az elsőben zöldségek és gyümölcsök tűntek fel, a másodikban tipikus gyors ételek.
Azok a gyerekek, akik az „egészséges” műsort kísérték figyelemmel, a későbbiekben nagyobb valószínűséggel választották az egészséges ételek fogyasztását (41%), mint azok, akik az egészségtelen ételekkel foglalkozó kisfilmet nézték (21%).
Cikkünk megjelent a HelloBaby! magazin április-májusi számában
Légy te is előfizetőnk!
A témában ajánljuk: