Hódítód egy vérbeli sportember? Vagy inkább csak a hétvégékre fényesíti a fegyverét? Nos, egyik esetben sem árt megbizonyosodnotok arról, nem veszélyezteti-e férfiassága legféltettebb kincseit.
Szerző: HelloBaby magazin
A sport nagyon kell
A sport a férfiakat és a nőket egyaránt kiváló kondiban tartja. Emeli az energiaszintet és pihentető éjszakai alvást eredményez. Ráadásul a szexuális életet is fellendíti! Nem igaz?! Emellett a stressz oldásában is kiemelkedő szerepet játszik.
Amennyiben gyermeknemzéssel vagy mesterséges megtermékenyítéssel próbálkoztok, a következő jó tanácsokra szükségetek lesz.
Nemcsak a nőknek, hanem a férfiaknak is körültekintően kell sportolniuk, ha gyermeket szeretnének.
A három legrettegettebb veszélyforrás: a nyomás a hő és a sérülés.
A nyomás
A probléma: vajon mi történik akkor, ha a férfiak külső nemi szervei összepréselődnek a nyomás alatt, például a bicikli ülésén. Testünk felépítése megköveteli, hogy ülés közben súlyunk az ülőcsontokra nehezedjen. A biciklisülések jó része azonban túl kemény és keskeny ahhoz, hogy egy férfi kényelembe helyezhesse magát rajtuk. A súly inkább a gátra nehezedik (a végbélnyílás és a herék közötti rész), ahol idegek és artériák futnak.
A szakorvosok szerint bármely pénisz-környéki zsibbadás komoly jelzés a kerékpárosok számára, mert ez sajnos a péniszbe futó idegek összenyomódását jelzi. A zsibbadásból viszont az artériák összepréselődésére is következtethetünk.
A péniszben áramló vérmennyiség csökkenése pedig egyenesen merevedési zavarhoz vezethet.
Bár ez a nyomás a spermák számát ugyan nem csökkenti, az erekció elérését és fenntartását viszont megkeseríti. Így egyértelműen akadályba ütközik a megtermékenyítés folyamata, ráadásul a szexuális élet is könnyen tönkremehet ennek következtében. (Ez bizony elgondolkodtató!)
A komolyan kerékpározó férfiak esetében a problémát nem hozza helyre, ha egyszerűen csak leszállnak a kerékpárról. Egy Massachusettsben végzett felmérés szerint a napi több száz mérföldet letekerő, versenyszerűen kerékpározó férfiak körében a péniszben futó artériák meszesedésének esélye igen magas – ez a jelenség normál esetben csak idősebb férfiak esetében jellemző, akkor is az egész testre vonatkozóan.
A kezelés potenciajavító gyógyszerekkel történik. Ezeket a gyógyszereket konzultációt követően szakorvos írja fel és legtöbb esetben a tervezett aktus előtt kell bevenni. Komolyabb probléma esetén utolsó megoldásként sajnos már csak a sebészeti beavatkozás jöhet számításba.
A férfiak fogamzóképességének csökkenését több irányból is górcső alá vették a kutatók.
Az artériák elnyomása más sportágakban is kockázatként merülhet fel.
Egy evezős csónakban vagy éppen hajóban, az evezést végző sportoló ugyanezt a bizsergést tapasztalhatja a hajósülés közepén kidudorodó kiképzés miatt. Amikor az evezős előrehajol az evezőcsapás kezdetén, gáttájéki nyomás léphet fel. Ennek ellenére az orvosok szerint az evezősök között a zsibbadás és a merevedési zavar előfordulása messze nem olyan gyakori, mint a kerékpárosoknál. – „Rengeteg merevedési zavarral küzdő kerékpárossal találkoztam, míg az evezősök közül nem sokan kerestek meg ezzel a problémával” – mondja egy New York-i kutatócsoport szóvivője.
Az evezősök bizonyára nagyobb biztonságot élvezhetnek, hiszen az evezőcsapások alatt a súlyuk folyamatosan áthelyeződik, így enyhül az állandó gáttájéki nyomás. Ugyanakkor nem valószínű, hogy az evezősök olyan sok időt töltenének az ülésben, mint a hosszú távokat letekerő kerékpárosok.
A megoldás: Mit tehetsz, ha egy megrögzött kerékpárosnak (vagy egy evezősnek) vagy a kedvese? Szerezz neki egy megfelelően tervezett ülést! Ám vásárolj óvatosan! Nem minden ergonómiai ülés egyforma. Azok az ülések, amelyeknek a közepe ki van vágva, de mégis kiálló orruk van, nem oldják meg a problémát. Ehelyett a kerékpárosoknak olyan ülésre van szükségük, aminek nincs orra. Időbe telik, míg az „orr nélküli” nyerget meg lehet szokni, de megéri. Az orvosok nem javasolják a hagyományos üléseket, de ha a nagy Ő nem tud az orr nélküli fazonhoz alkalmazkodni, bizonyosodj meg róla, hogy olyan szögben van felszerelve az ülése, hogy az a lehető legkisebb nyomást gyakorolhassa a gáttájékra. Mindemellett próbáld meg rávenni a lovagodat arra, hogy ne töltsön a nyeregben heti három óránál hosszabb időt!
Cikkünk folytatása:
Ajánljuk még a témában: