Lola June még pelenkát hord, de New Yorkban már átszámítva 400-500 ezer forintért kelnek el a festményei. A 2 éves kislánynak már önálló kiállítása is volt az egyik jól menő galériában, a kritikusok pedig igazi tehetségként ünneplik.
A kis June tehetségét először a család egyik képzőművész barátja, Pajtim Osmanaj szúrta ki. Észrevette, hogy a gyermek rajzai remek kompozíciós érzékről tanúskodnak, és a színhasználatuk is szokatlanul fantáziadús. Az illető végül megmutatta a rajzokat egy ismerősének, Anita Durstnek, aki nem mellesleg a New York-i Chashama Galéria tulajdonosa. Durst azonnal látta, hogy a kislány rajzaiban van művészi és üzleti potenciál.
A festmények végül a Chashama nonprofit művészeti szervezetnél kötöttek ki: ők szervezték a mostani, Remény névre hallgató kiállítást is. Durst állítása szerint a kiállítás óta folyamatosan csörög a telefon, rengetegen érdeklődtek, akik meg szeretnék vásárolni a kislány műveit.
“Amikor megkérdeztem, ki a művész, odamutattak egy kislányra, aki az édesanyja ölében ült, én pedig arra gondoltam, hogy bizonyára az anyuka festette a képeket” – mesélte egy művészetpártoló a New York Postnak, aki végül két Lola June-festményt is vett végül magának.
A tárlat kurátora, Pajtim Osmanaj az Instagramon azt írta: reméli, hogy ez a kiállítás ráébreszti az embereket, milyen tiszta és egyszerű is lehet a művészet.
“Úgy gondolom, nincs mindig szükség többéves tapasztalatra ahhoz, hogy maradandót alkossunk. Lola festményeiből egy olyan kiállítást szerettem volna összeállítani, amelynek hatására az emberek felteszik a kérdést, mi a különbség egy profi festő és egy fiatal gyermek alkotásai között” – nyilatkozta Durst.
Forrás: Nők Lapja Caféfa