Hamarosan becsengetnek!

Augusztus végével kiürülnek a strandok, elcsendesülnek az eddig gyerekzajtól hangos játszóterek és parkok, hiszen szeptembertől ismét elkezdődik az iskola. Ha ügyesek vagyunk, akkor kellő odafigyeléssel, némi átmenetet biztosítva, gördülékenyen vehetjük mi és a gyermekünk is az első napok nehézségeit.

Bármilyen életkorban is legyen egy gyermek, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy időre van szükségük ahhoz, hogy adaptálódjanak ismét az iskolai környezethez. Közel két és fél hónapon keresztül napjaik többnyire a szabadságról és a kikapcsolódásról szóltak, így nem egyszerű egyből visszatérniük a szabályokkal tűzdelt iskolapadba. A szülőkre ilyenkor fokozottabb feladat hárul annak érdekében, hogy segítsék gyermekeiket az átállásban.

Íme néhány tipp amelyre érdemes odafigyelni az iskolakezdéskor:

1. Sose maradjon el a napindító reggeli!

Bármi áron is, de szakítsunk időt az ébredést követő reggelire, hiszen a fehérjékben, vitaminokban és rostokban gazdag ételek energetizálnak és segítik a koncentrációt. Kerüljük a szénhidrát-dús tápanyagokat, hiszen azok záros határidőn belül szénhidrát-kómát okozhatnak a gyerekeknél, ami pedig kifejezetten rossz hatással lehet a figyelmi képességükre.

2. Fekvés időben!

Egy gyermeki szervezetnek kb. 10 órányi alvásra van szüksége ahhoz, hogy kellőképpen kipihent legyen. A mindennapos iskolai leterhelés nagyon sok energia veszteséget okoz. Figyeljünk oda arra, hogy a gyermekünk időben kerüljön ágyba. Mindezt kivitelezni nem könnyű a nyári szünetet követően, hiszen akkor megengedettek a késői filmezések. Ilyen helyzetben a lehető legjobb amit tehetünk, ha fokozatosan szoktatjuk hozzá a kicsiket a korábbi alváshoz, érdemes naponta mondjuk 15 perccel előrébb hozni a lefekvés idejét, ezzel segítve az átállást.

3. Napi rutin kialakítása

Fordítsunk időt arra, hogy megszervezzük a hétköznapokat és kialakítsunk egyfajta rutint a mindennapokban, ami közelít az iskolai időbeosztáshoz. Így könnyebbé válik a szervezés, számunkra is átláthatóbbá válnak a dolgok, nem utolsó sorban pedig gyermekünk is hozzászokik ehhez az életritmushoz.

4. Hallgassuk meg!

Sose mellőzzük a közös beszélgetéseket, hallgassuk meg mindig gyermekünket! Hagyjuk hagy mesélje el egy napját, mi történt vele, mi az ami miatt mondjuk csalódás érte őt, vagy éppen hogyan alakulnak a baráti kapcsolatai. Sokat segíthet a feszültségek oldásában, ha a gyermek kibeszélheti magát. Lássa rajtunk, hogy tényleg érdeklődünk, ha ugyanis mindezt nem tesszük, akkor könnyen előfordulhat, hogy bizonyos idő elteltével már nem is akar velünk majd semmilyen információt sem megosztani.

5. Hagyjunk időt és teret a napi mozgásra és kikapcsolódásra

A gyermekek számára emberfeletti feladat a napi 8 vagy akár annál is több órás koncentráció. Délelőtt iskolapadban ülnek, délután a napköziben, az esti tanulásról meg már ne is beszéljünk. Még nekünk felnőtteknek sem egyszerű ennyi időt egy helyben tölteni, éppen ezért legyünk megértőek és segítsük a kicsiket abban, hogy legyen módjuk és lehetőségük egy kis feszültség levezető mozgásra. Nincs két ugyanolyan gyermek, ezért mindenki másfajta sportban és mozgásban leli az örömét. Valaki a csapat, míg mások az egyéni játékokat részesítik előnyben. A lényeg mindösszesen az, hogy szakítsunk időt e tevékenységekre is, hiszen így bizonyítottan hozzájárulhatunk a gyermekek testi-lelki jólétéhez.

6. Erősítsük a szervezetet

Az első őszi fuvallat és hidegebb idő kiváló táptalaja a különféle vírusoknak. Annak érdekében, hogy megvédjük gyermekeinket a különféle betegségektől, figyeljünk oda a vitaminokban és rostokban gazdag táplálkozásukra.

Forrás: Vital magazin

Legyél Te is rendszeres olvasónk! ITT http://hellobaby.hu/index.php/hellobaby-magazin-elofizetes fizethetsz elő a HelloBaby! magazinra, amely kéthavonta jelenik meg.

Honlapunkra is érdemes rendszeresen visszalátogatnod, ha megbízható információkra van szükséged.

 

Hozzászólások