Lábgörcs terhesség alatt – mit tehetünk?

Várandósság alatt igen gyakori a lábikrát, lábat vagy mindkettőt érintő görcsös izomösszehúzódás. A jelenség pontos okát nem ismeri a tudomány, de a kellemetlenség megelőzhető, ha az alábbiakat betartjuk.



 

 

 

Nyújtsuk a lábizmokat

Lefekvés előtti nyújtással megelőzhető az éjszakai lábgörcs. Álljunk karnyújtásnyira a faltól, helyezzük jobb lábunkat a bal mögé. Lassan hajlítsuk előre a bal lábunkat, a jobb térd maradjon nyújtva, a sarok a földön. Tartsuk ki a testhelyzetet 30 másodpercig, közben a hátunk legyen egyenes. Ne forgassuk el a lábfejünket, talpunk maradjon a földön. Váltsunk lábat és ismételjük meg a gyakorlatot.


Mozogjunk eleget

A rendszeres fizikai tevékenység is megelőzi a terhesség alatti lábgörcsöt. Edzés előtt kérjük ki az orvos véleményét.

 

Szedjünk magnézium-kiegészítőt

Bizonyos kutatások szerint ez is segít lábgörcs ellen, de beszéljünk előtte orvosunkkal. Magnéziumban gazdag ételek a teljes kiőrlésű gabonafélék, a bab, az aszalt gyümölcs és a magvak.

 

Igyunk eleget

Ügyeljünk a kellő mennyiségű folyadékbevitelre, ha a vizelet színe sötét, azt jelenti, nem ittunk eleget.

 

Hordjunk megfelelő lábbelit

A cipőnk legyen kényelmes, tartsa a lábat, és legyen a célnak megfelelő. Fontos a sarok megtámasztása. Ha begörcsöl a lábunk, nyújtsuk a lábikra izmait. Menjünk pár lépést, és közben emeljük magasra a lábunkat. A meleg zuhany vagy fürdő esetleg a jeges masszírozás is segíthet.


(Forrás: informed.hu, fotó: babymed.com)

Hozzászólások