A jótékony kismamahastánc

Biztonságos, jótékony hatású mozgásforma, lelki ráhangolódás a másállapotra, és felkészülés a szülésre. Ez a kismamahastánc.

A „hagyományos” hastánc erőteljes lökései és csípőmozdulatai helyett a kismamahastáncban lassú, lágy, nőies, „vizes” mozgások, csípőkörök- és nyolcasok kapnak főszerepet. A táncolás átmozgat, javítja a kondíciót, felkészíti a hasizmokat a terhesség alatti fokozott igénybevételre, gátvédelemre, valamint a helyes testtartás gyakorlásával elkerülhető a hát- és derékfájás. A pocaklakónak is remek kikapcsolódást jelent, ráadásul a „vizes” alapú, harmonikus csípőmozdulatok fejlesztik a baba egyensúlyérzékét. A tánc, a zene, az együttlét teljesen összehangolja anyát és magzatát: együtt érzékelik a kellemes zenét és a lágy mozdulatokat, együtt olvadnak bele a ringó állapotba. Az anya megfigyelheti, hogy gyermeke milyen zenére lesz nyugodt, vagy épp feszült, illetve, hogy mely mozdulatok késztetik játékra odabent. Saját testünk jelzései mellett már akkor megismerhetjük gyermekünk óhaját-sóhaját is, mielőtt kibújna. Vajúdásnál rengeteget segít majd ez a sok apró jelzés – a szülő nő tudja majd, hogyan, mire mozogjon, ami mindkettőjüknek jó érzést adhat.

A kismamahastáncot bármely egészséges várandós, terhessége bármelyik szakaszában elkezdheti, a veszélyeztetett terhesek számára azonban nem javasolt. Csak olyan mozdulatokat szabad végezni, ami jólesik, azaz, ha feszül a has, vagy kellemetlen egy mozdulat, inkább el kell kerülni.

Hozzászólások