10 tipp reggeli rosszulét ellen

Sajnos még az orvosok véleménye is megoszlik arról, hogy a kismamáknál mi is okozza pontosan a reggeli rosszullétet, amelyet – nevével ellentétben – akár 24 órás rosszullétnek is nevezhetnénk. Hátterében valószínűleg a kiélesedett szaglás, és a gyomornedvek megnövekedett mennyisége áll, illetve a hormonok…

Hormonok okozzák a rosszullétet

A várandósság fenntartásában fő szerepet a progeszteron nevű tüszőhormon játssza, amely előkészíti a méh nyálkahártyáját a petesejt befogadására, majd később fenntartja ezt az állapotot. Mellékhatása például a Csipkerózsika-szerű álmosság az első hetek alatt. A progeszteron továbbá lazítja a szöveteket, mert a testnek tágulnia kell. Ellazulnak a belek és a gyomor is, lassul az emésztés folyamata és a gyomor kiürülése, illetve nő a gyomornedvek mennyisége. Ez az émelygés egyik oka. Egy másik teória szerint a hCG hormon felelős a reggeli rosszullétért. (Ez az a hormon, amelyet a terhességi tesztek is kimutatnak.) Az első 12 hétben magas a mennyisége, utána fokozatosan csökken – ez jellemző egyébként a rosszullétekre is.

„Túlélő”-csomag

A reggeli rosszullétet egyébként nem minden várandós tapasztalja, és nem mindenki éli meg egyformán. Az alábbi tanácsok segíthetnek átvészelni ezt az időszakot.

1. Reggel, még az ágyban, majszolj el néhány kekszet, vagy olajos magot.

2. Az ételekből többször kis mennyiségeket fogyassz.

3. Ne fogyassz olyat, amit – szó szerint – be sem vesz a gyomrod, azaz amit nem kívánsz.

4. Igyál sok folyadékot: szénsavmentes vizet, tejet vagy gyümölcsteákat (ha lehet, cukor nélkül).

5. Lefekvés előtt igyál egy pohár tejet vagy nassolj pár falat aszalt gyümölcsöt.

6. Kerüld a fűszeres, erős illatú, zsíros ételek fogyasztását.

7. A gyömbér nyugtató hatása miatt hatékonyan csökkentheti a reggeli rosszullétet, ezért nyugodtan fogyaszd bármilyen formában. Készíthetsz a gyömbérből levest, muffint és ízletes teát is, illetve érdemes beszerezni gyömbéres kekszet és cukorkát.

8. Vigyázz, hogy ne melegedj ki nagyon.

9. Ne feküdj le közvetlenül evés után.

10. Mivel gyakran a stressz is okozhatja, valamint fokozhatja a reggeli rosszulléteket, ne felejts időt szakítani a megfelelő mennyiségű pihenésre.

Forrás: HelloBaby! archívum

Oszd meg ha tetszett, hogy más is láthassa!

Legyél Te is rendszeres olvasónk! ITT! http://hellobaby.hu/index.php/hellobaby-magazin-elofizetes fizethetsz elő a HelloBaby! magazinra, amely kéthavonta jelenik meg.

Hozzászólások