Vashiány

Várandósan jelentősen nő a keringő vér mennyisége, ezért a vastartalom csökkenése bizonyos mértékig normális jelenség. Önmagában a megszokottnál alacsonyabb hemoglobin tartalom nem jelent automatikusan vérszegénységet, ám ha az derül ki, hogy a vasraktáraid is kiürülőben vannak, különösen figyelned kell a vaspótlásba. A legkönnyebben a húsban levő vastartalom hasznosul, de vegetáriánus táplálkozás esetén is tökéletes lehet a vas ellátottságod. Nem árt tudni, hogy várandósan és a szoptatás alatt nő a szervezetünk vashasznosítási képessége. Ezért hiába tűnik képtelenségnek táplálékokból fedezni a vas igényt, ha mondjuk a tápanyagtáblázatban szereplő adatokból indulunk ki, a valóságban tökéletes lehet a vérképed.

Magas vastartalmú zöldségek, gyümölcsök: lencse, bab, csicseriborsó, gomba, mák, olajos magvak, kakaóbab, aszalt gyümölcsök, fekete és piros ribizli, áfonya, málna.

Mit egyen a kismama? – Olvasd el HelloBaby! összeállítást ITT!

Legyél Te is rendszeres olvasónk! ITT http://hellobaby.hu/index.php/hellobaby-magazin-elofizetes fizethetsz elő a HelloBaby! magazinra, amely kéthavonta jelenik meg.

Honlapunkra is érdemes rendszeresen visszalátogatnod, ha megbízható információkra van szükséged.

Hozzászólások