Ezt kend a szendvicsedre!

Változatos szendvicskrémekkel az egész család reggelijét, vacsoráját feldobhatod, a kicsik pedig különösen értékelik az önállóan is könnyen elfogyasztható, növényi pástétomokkal megkent falatkákat. Próbáld ki, megéri a ráfordított, nem túlságosan sok munkát, bele fogtok szeretni!

W. Ungváry Renáta receptjei

Miért jó és hogyan készül?

Egyhangúak és nem is túlságosan egészségesek a bolti felvágottak, amelyek nap mint nap a reggelire, tízóraira, uzsonnára és vacsorára is fogyasztott szendvicsekre kerülnek. Rengeteg adalékanyagot, ízfokozót, sót és zsírt tartalmaznak, miközben hasznos tápanyagtartalmuk meglehetősen alacsony. A tápláló, ám ennek ellenére a karcsúsodást is segítő növényi pástétomok fantasztikus ízekkel lepik meg a család apraját-nagyját.

A hozzávalókat egyszerűen aprítógépbe teszed, pépesre aprítod, összekevered, és kész! Szendvicsre, pirítósra, falatkákra kenheted, vagy kínálhatod nyers zöldséghasábokhoz mártogatósnak. Hűtőben három-négy napig állnak el.

Hummusz pástétom

Hozzávalók: két bögrényi puhára főtt csicseriborsó három-négy evőkanálnyi főzővízzel, négy-öt evőkanál tahini (szezámmag krém), egy citrom leve, három evőkanál olívaolaj vagy szezámmag olaj, egy-két gerezd fokhagyma, egy teáskanál édesnemes pirospaprika, egy kávéskanál őrölt koriander, fél kávéskanál őrölt római kömény, kis csokornyi friss, aprított korianderzöld

Paprikás diókrém

Hozzávalók: fél kilónyi kápia paprika, amit sütőben egészben puhára sütöttél, majd a magokat és a szárát (esetleg a vékony, könnyen lehúzható külső héjat is) eltávolítottad, egy bögrényi, legalább nyolc órán keresztül tiszta vízben áztatott dióbél lecsepegtetve, három evőkanál olívaolaj, fél kávéskanál só, egy evőkanál balzsamecet, egy kávéskanálnyi egészen finomra aprított friss rozmaring

Korianderes mandulapástétom

Hozzávalók: két bögrényi, legalább nyolc órára friss vízbe áztatott, majd lecsepegtetett mandula, négy evőkanál sörélesztő pehely (bioboltokban kapható), négy evőkanál olívaolaj, egy kis csokor friss korianderzöld vagy petrezselyem, kis kávéskanálnyi só

Édesburgonyakrém

Hozzávalók: 50 dkg héjában, sütőben puhára sütött édesburgonya húsa a héjából kikapargatva, három evőkanál sörélesztőpehely, két evőkanál olívaolaj, egy csipetnyi fahéj, egy kávéskanál sóval szinte pépesre dörzsölt kb. tíz friss rozmaring levélke, egy teáskanál balzsamecet

Céklapástétom

Hozzávalók: 50 dkg héjában, sütőben puhára sütött, kisebb méretű cékla meghámozva, három-négy evőkanál sörélesztőpehely,négy-öt evőkanál darált dió vagy mandula, három evőkanál olívaolaj, egy kávéskanál őrölt koriander, egy evőkanál szójaszósz, egy csokor petrezselyem

Megjelent a HelloBaby! magazin 2017. április-májusi számában. Legyél Te is előfizetőnk!

Hozzászólások