Termékenységi diéta férfiak számára

A táplálkozásnak jelentős szerepe van az egészséges spermiumok szempontjából. Hihetetlen, de a kutatások szerint 42-76 nap telik el egy átlagos férfi esetében a spermiumok előállítása és az ejakuláció között. Azaz, amit ma megeszel, annak hatása lesz a 3 hónap múlva úszkáló spermiumokra (nők esetében pedig a petesejtre) is!

A diétának tartalmaznia kell az alábbi fontos vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket:

  • C-vitamin: a spermiumok minőségét javítja és véd a kromoszóma-rendellenességektől. (Forrásai: citrusfélék, paradicsom, áfonya, brokkoli, burgonya, paprika, savanyú káposzta)
  • B12: a vérben mérhető szintje szorosan összefügg a spermiumok mennyiségével és mozgékonyságával. Alacsony spermiumszámmal rendelkező férfiak számára a napi ajánlott mennyiség: 1000 mikrogramm naponta.(Forrásai: osztriga, máj, kaviár, bárány, tojás, marhahús)
  • Folsav: a spermiumok egészséges működéséhez szükséges. A legújabb kutatások szerint a folsavhiányos férfiak hímivarsejtjei nagyobb valószínűséggel tartalmaznak túl sok vagy túl kevés kromoszómát, és ez a vetélés valószínűségét is növeli. (Forrásai: lencse, különböző fajtájú babok, spárga, spenót, máj)
  • E-vitamin: a spermiumok mozgékonyságáért felelős. (Forrásai: mandula, olívaolaj, napraforgómag, spenót, papaya, zöld leveles zöldségek)
  • Q10: a sejtek energiatermeléséhez és a spermiumok egészséges szükséges. (Forrásai: természetes forrásból – tengeri halak, organikus húsok- nehezebben beszerezhető a szükséges mennyiség, így érdemes táplálékkiegészítő formájában szedni.)
  • Szelén: a spermiumok termelődéséhez elengedhetetlen. Egy amerikai kutatás szerint az alacsony spermiumszámmal rendelkező férfiak nagy része szelénhiányos. (Forrásai: paradió, tőkehal, lazac, szardínia, rák, pulyka)
  • Cink: egyes kutatások szerint a spermiumok minőségét és mennyiségét egyaránt pozitívan befolyásolja. A cink hő hatására károsodik, ezért fontos, hogy néhány cinkben gazdag ételt főzés nélkül, természetes állapotában fogyasszunk. (Természetes forrásai: szezámmag, tökmag, joghurt, borsó, pulyka, rák, bárány, osztriga, marhahús)
  • L-karnitin: szintén szorosan összefügg a spermiumok mennyiségével. L-karnitin táplálékkiegészítő szedése esetén minimum négy hónap szükséges, hogy az eredmények láthatóak legyenek. A karnitin és a Q10 hatása egymást erősítik.

Tudtad? A férfiak termékenységi problémái egyre gyakoribbak- Olvasd el ITT!

Legyél Te is rendszeres olvasónk! ITT http://hellobaby.hu/index.php/hellobaby-magazin-elofizetes fizethetsz elő a HelloBaby! magazinra, amely kéthavonta jelenik meg.

Honlapunkra is érdemes rendszeresen visszalátogatnod, ha megbízható információkra van szükséged.

Hozzászólások