5 lépés az egészséges várandósságért

1, Ha túlsúlyos vagy, és babát szeretnétek, akkor kérdezd meg a védőnődtől, háziorvosodtól, milyen fogyási módszert ajánlanak, hiszen a legjobb az volna, ha már a fogamzás előtt sikerülne leadni a plusz kilókat.

2, Járj rendszeresen várandós gondozásra! A találkozások során az egészségügyi dolgozók (szülész nőgyógyász, háziorvos, védőnő) rendszeresen ellenőrizni fogják azokat az értékeket, amelyek veszélyre figyelmeztethetnek.

3, Kérd dietetikus segítségét az egészséges étrend kialakításában. Már néhány, következetesen betartott változtatással szép eredményt érhetsz el. A várandósság alatt több folsavra, kalciumra, vasra és más alapvető tápanyagokra van szükség, ezért fontos szempont a minőségi táplálkozás.

4, Maradj aktív, sportolj a babavárás idején is. Kérdezd meg a védőnődtől, jógaoktatótól, gyógytornásztól, milyen mozgásprogramot ajánlanak neked! Szerencsére bőséges a választék: nordic walking, pilates, jóga, hastánc, túrázás, zumba és így tovább.

5, Ha dohányzol, kérj segítséget a leszokáshoz. A várandósság alatti dohányzás bizonyítottan alacsonyabb születési súlyt, koraszülést okoz, miközben érdekes módon a gyermek hat-hétéves korára már épp ellenkezőleg hat: nála is növeli a túlsúly kockázatát.

Forrás: HelloBaby! archívum

Olvasd el – Túlsúlymentes babavárás cikkünket ITT!

Legyél Te is rendszeres olvasónk! ITThttp://hellobaby.hu/index.php/hellobaby-magazin-elofizetes fizethetsz elő a HelloBaby! magazinra, amely kéthavonta jelenik meg.

Honlapunkra is érdemes rendszeresen visszalátogatnod, ha megbízható információkra van szükséged.

Hozzászólások