12 lépés, hogy jobban érezd magad

Anyává válni a legszebb, de egyben legnehezebb dolog is a világon. Szülés után rengeteg új feladat és elvárás kereszttüzébe kerülünk, ami hol több, hol kevesebb sikerrel teljesíthető. Mitől érezhetjük ilyenkor jobban magunkat? Egy kisbaba mellett a legnagyobb kihívást talán az alváshiány okozta fáradtság szokta jelenteni, ezért érthető módon az első helyen a „Szeretném végre kialudni magam!” választ jelölik leggyakrabban az édesanyák. Csodák azonban ritkán akadnak, ezért a következő felsorolást az óráimra járó (ritkán alvó) édesanyák tapasztalatai alapján állítottam össze.

Összeállította: Kovalik Éva
Maminbaba, Bike With Baby és Loveyourbelly oktató
Hordozási tanácsadó
Gymstick és Spinning oktató
SMR tréner

Mivel nem vagyunk egyformák, ezért kezeld nagyon rugalmasan javaslatainkat, és egészítsd ki mindazzal, amitől valójában Te érzed a legjobban magad! Sok sikert kívánok hozzá!

 

  1. Tedd meg az első lépést, és mozdulj ki a babával együtt!

Egy frissen szült anyuka a legritkább esetben érzi magát komfortosan a babája nélkül, de a négy fal fogságában lenni sem túl felemelő egy idő után. Ha olyan programokon vehetsz részt, ahol a babád veled lehet, valószínű, hogy magabiztosabban és bűntudat nélkül, jó érzéssel tudsz kikapcsolódni.

 

  1. A mozgás mindig segít!

A sportolás nemcsak hatásos, hanem remek hangulatjavító is. Ha eddig nem tartozott a kedvenceid közé, akkor se vesd el teljesen ezt a lehetőséget! Egyre több szülés utáni program érhető el, ami nulla sportmúlttal és babával együtt is bármikor elkezdhető. Itt a remek alkalom, hogy új lappal indíts és beépítsd az örömteli mozgást a mindennapjaidba. Egy próbát biztos, hogy megér!

 

  1. A babát nem kell másra hagynod és még a hordozást is elsajátíthatod.

Hordozóeszközben a testünk közelében tartva a legtöbb kisbaba rövid időn belül elalszik. Ha ehhez még mozgás is társul, akkor gyakorlatilag biztos a siker. Együtt vagytok, mozogsz, feltöltődsz és minél többször látod, valamint gyakorolod a hordozóeszközök használatát, annál gyorsabban fogod a technikáját elsajátítani és sikerélményt átélni.

 

  1. Fogyassz minőségi, egészséges ételeket!

Ne hanyagold el az evést! Add meg a módját, ülj le terített asztalhoz. A kilókat szaporító nassolás helyett váljon szokásoddá az egészséges táplálkozás.

 

  1. Mosolyogj!

Csak próbáld ki, hogy mosolyra húzod a szád, és máris megtapasztalhatod, hogy a kedved is jobb lesz tőle. A Maminbaba órákon a tánc mellett „kötelező elemünk” a mosolygás, amire gyakran emlékeztetjük az anyukákat.

 

  1. Végre felnőttek között lehetsz!

Ez elsőre furcsán hangzik, de minél több kiskorú gyermeke van az embernek, annál hatványozottabban igaz, hogy a felnőtt társaságot egy idő után nagyon értékelni tudja.

 

  1. Ha ellátogatsz az órákra, az segít elhinni, hogy egyszer te is fitt mami lehetsz!

Mindenkit arra bátorítunk, hogy mutassa meg a világnak, hogy gyerek mellett is lehet változtatni! A sport nemcsak egészséges, hanem jó közérzetet és vitalitást biztosít. Nem kell tökéletesen kinézni, és mindent tökéletesen csinálni, az éppen elég, ha megtapasztaljuk élvezni a mozgást és annak minden pozitív velejáróját.

 

  1. A gyereknek is jó minta

Ha kiskorától fogva azt látja, hogy a sport az életünk része, akkor ez lesz számára a természetes. Már kisgyerekként egészségtudatos, mozgással teli életre nevelheted.

 

  1. Az oktató is segítségedre lehet

A Maminbaba és Bike With Baby órákat legtöbb esetben olyan szakképzett oktatók vezetik, akik maguk is édesanyák, ezért a jó hangulatú edzések mellett az élet megannyi területén hasznosítható tanácsokkal és ötletekkel láthatnak el.

 

  1. Ismerkedj!

Ez az a hely, ahol együtt sportol a fodrász, a sminkes, az orvos, a pszichológus, a szakács, a cukrász, a tanárnő, a titkárnő, a rendőr, és sok-sok új barátság köttetik. Jó érzés egy elfogadó közösséghez tartozni, és segít átlendülni a nehezebb időszakokon.

 

  1. A zene és a mozgás ereje

Kísérletek során bizonyították, és az óráinkon is gyakran tapasztaljuk, hogy a kisbabák ritmusra ringatják magukat és utánozzák anyukájuk mozgását. Mindez intenzíven hat az idegrendszeri fejlődésre és a mozgáskoordinációra is jótékony hatással van. A zene és a mozgás természetesen nemcsak a babák, hanem az anyukák hangulatát is pozitívan befolyásolja. Otthon is táncra perdülhettek!

 

  1. Fókuszálj a jó dolgokra és gyűjts élményeket!

Keresd meg a babás hétköznapokban mindazt a jót, ami kizökkent a mókuskerékből. Váljék napi rutinná, hogy minden este végiggondolod, milyen jó dolgok történtek veletek aznap! Akár rövid kis naplót is vezethetsz erről, hogy ne merüljön feledésbe!

Megjelent a HelloBaby! magazin 2018. február-márciusi számában. Legyél Te is előfizetőnk!

Hozzászólások