Férfias falatok

Remek hírünk van a férfiaknak: a termékenység mindig fokozható! Összegyűjtöttük a “spermajavító” vitaminokat, vitalitást elősegítő ételeket.

 

 

 

 

 

A babát tervező párok férfitagjának is érdemes előre – legalább három hónappal a tervezett fogantatás előtt- olyan étrendet követnie, mely termékenyebbé tesz. Az étrendnek tartalmaznia kell vitaminokat, ásványi anyagokat, nyomelemeket, bioaktív anyagokat. A gyermekáldásra készülő férfi tartózkodjon a túlzott alkohol- és kávéfogyasztástól, a telített zsíroktól, a gyorséttermi ételektől, a feldolgozott élelmiszerektől (cukor, fehér finomliszt, édességek), mert ezek erősen visszafoghatják a nemzőképességet. A víz a sejtképzés alapja – naponta legalább 10 pohárral kell inni, lehetőleg alacsony ásványianyag-tartalmút (az összes oldott anyag 600 mg/l alatt legyen).

Az A-vitamin (retinol) pozitívan befolyásolja az ondó minőségét, aktivizálja a szexhormonokat. Elővitaminját, a béta-karotint (amely segíti a szervezet A-vitamin előállítását) magunkhoz vehetjük narancssárga színű gyümölcsökből és zöldségekből, például: sárgarépa, paraj, kelkáposzta, sárgadinnye, sütőtök. Állati eredetű A-vitamin forrás a tojássárgája, tengeri halak, ementáli sajt. Zsírban oldódik, túladagolhatjuk, ezért józan ésszel fogyasszuk!

A C-vitamin fokozza a termékenységet, védi az örökítőanyagot a károsodástól, segít megelőzni a sperma “összecsomósodását”. Az összes piros , sárga, zöld színű gyümölcsnek és zöldségnek magas a C-vitamin tartalma, például: citrusfélék, pirospaprikák, ananász, birsalma, édesburgonya, sárgadinnye, kapor, rukkola, papaya, paradicsom, spárga, csipkebogyó. A csípős paprika ugyancsak tele van C-vitaminnal. ráadásul élénkíti a vérkeringést, ezáltal fokozza a genitális szervek vérellátását, működését. Vízben oldódik, nem lehet túladagolni.

C-vitamin forrás

Rukkola pesto

A rukkola-leveleket megmossuk, papírtörlőn megszárítjuk. Turmixgépbe tesszük fenyőmaggal, kapribogyóval, parmezánnal, kevés citromlével és az olívaolajjal. Ízlés szerint sózzuk. Tésztával fogyaszthatjuk.

Az E- és B-vitamin az egészséges sperma egyik záloga. Ösztönzik a központi idegrendszer szexualitásért felelős “régióit”, elősegítik a vitalitást, amely elengedhetetlen a hormonális egyensúlyhoz. Főleg teljes kiőrlésű gabonákban (tönkölybúza, árpa, rozs, zab, barna rizs) találhatók.

E-vitamin forrás: olajos magvak, hidegen sajtolt növényi olajok (napraforgó-, búzacsíra-, tökmag-,olíva-, kukoricacsíra-olaj), búza- és gabonacsíra, hús, máj, tojás, tengeri alga, az összes zöld színű növény. Zsírban oldódik, túl nagy adagban toxikus lehet.

B-vitamin forrás: máj, hüvelyesek, élesztő, olajos magvak és olajaik, halak, tojás, tejsavó, banán, vaj, az összes zöld színű növény, méz, virágpor, propolisz, méhpempő. Vízben oldódik, nemigen lehet túladagolni.

A vas fokozza férfi nemihormon mennyiségét és a spermium-vitalitást. Az összes zöld színű növény remek vasforrás, például: avokádó, spenót, petrezselyem,zeller, sóska. Vasat tartalmaz még a mandula, a napraforgó mag, a zabpehely, a vargánya, az aszalt gyümölcs, az alma. Túladagolása főleg nagy mennyiségű vaskészítmény fogyasztásakor fordulhat elő.

A magnézium a sperma egyik alkotóeleme, klinikai tapasztalatok szerint javít az erekciós problémákon és a sperma minőségén. Forrásai: mandula, szója, teljes kiőrlésű gabonák, csírázó magvak, barnarizs, hüvelyesek, kakaó, vöröshagyma, és az összes zöld növény. Túladagolása esetén hasmenést okozhat.

Az L-karnitin enyhítheti a potenciaproblémákat, javíthatja a közérzetet, kedvezően befolyásolhatja a sperma mennyiségét és minőségét. Nagyobb mennyiségben húsokban található.

A szelén nélkülözhetetlen a spermaképződéshez, befolyásolja az ondó minőségét, növeli a szexuális kedvet. Fő szelénforrások: vöröshagyma, gomba, búzacsíra, gabonafélék, szezámmag, vörös szőlő, ananász, élesztő, tonhal, tojássárga, az összes zöld színű növény, valamint a fokhagyma, amely felturbózza a nemzőképességet. A szelén nagy mennyiségben mérgező.

 

(HelloBaby 2010. november-december, fotó: purelynourished.com)

Hozzászólások