így enyhítsd a menstruációs fájdalmakat!

1. Csökkentsd a koffein-, só és cukorfogyasztást!

2. Fogyassz B6 – és E-vitaminokban, valamint kalciumban és magnéziumban gazdag ételeket.

3. A cinket (napi 10 mg) és a vasat (napi 20 mg) növényi forrásokból biztosítsd: egyél zöld leveles növényeket, hüvelyeseket. A vas megnöveli a szerotoninhormon mértékét, ezáltal a hangulati ingadozások, levertség enyhítésében játszhat fontos szerepet, míg a cink a hormonrendszer kiegyensúlyozott működését biztosítja.

4. Lazulj és/vagy mozogj! A sportolás oldja a stresszt, fokozza a keringést, serkenti az anyagcserét, emiatt enyhítheti a fájdalmakat. Ha nem esik jól a mozgás, feküdj, és próbálj ellazulni.

5. A meleg serkenti a vérkeringést, és ellazítja az izmokat, ezért melegítsd a hasi területet párnával, melegvizes palackkal, meleg (nem forró) fürdővel vagy vastag sállal.

6. Hívd segítségül a természet patikáját! Néhány csepp levendula bedörzsölése vagy zsályaolajos borogatás a fájó területen oldhatja a görcsöket.

7. Ha semmi más nem segít, a nagyon erős görcsök ellen vegyünk be fájdalomcsillapítót.

 

(HelloBaby 2013. május-június)

Hozzászólások