A hosszabb és egészségesebb élethez hozzájárulhatunk 1 egyszerű szokással

A tudomány jelenlegi állása szerint ahhoz, hogy hosszú és minőségi életet élhessünk, számtalan dologra kell odafigyelni. Az egészséges életmód alapkövei – rendszeres, egyénre szabott típusú és intenzitású mozgás, tudatos táplálkozás, stresszmentes mindennapok – valóban hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez, de valljuk be, nagyon kevesen vagyunk képesek betartani az összes „egészség-szabályt”. Van azonban egy szokás, melynek életvitelbe építése igen egyszerű, mégis hatalmas lépés az egészséges élet felé. Ez pedig a tudatos vízbevitel.

 

A VI. Theodora Vízilabda Magyar Kupa alkalmából egy különleges eseményre hívta össze Magyarország egyik legsikeresebb és legvizesebb sportjának sztárjait támogató hölgyeket a Theodora. A megjelent sportoló feleségekben társuk sportkarrierén túl az is közös, hogy mindannyian kiemelkedően jó formában vannak. A velük folytatott kötetlen beszélgetésünkből kiderült, ebben nagyon nagy szerepe van a víznek.

 

Létfontosságú szerveink igen nagy mennyiségben tartalmaznak vizet: agyunknak 73, tüdőnk 83, veséink 79, a vér 92, szívünk 73, májunk 71, az izmok 79, a bőr 64, csontjaink 31 százaléka áll vízből (a különböző szakirodalmi források eltérő adatokat tartalmaznak). Ebből is látszik milyen fontos, hogy a vízháztartásunkat rendben tartsuk.

 

Szabaduljunk ki az ördögi körből

A víz, melyet gyakran a csendes táplálékként emlegetnek, az oxigén mellett a legfontosabb feltétele az életnek. Az emberi szervezet akár heteket is kibír étel nélkül, víz nélkül azonban csak néhány napot. A dehidratáció első jelei már 1-2 százalékos hiány esetén jelentkeznek, fejfájás, gyengeség, rossz közérzet formájában. Sokan azért teljesítenek rosszabbul délutánonként a munkahelyükön, mert addigra már veszítenek szervezetük víztartalékából, amely koncentráció vesztéshez is vezethet. Kevesen tudják, hogy a szomjúság érzet kialakulása valójában már egy vészjelzés a szervezet részéről, melyet nem lenne szabad megvárnunk. A kellemetlen tünetek, illetve a hosszútávon kialakuló krónikus betegségek (túlsúly, cukorbetegség, vese és szívpanaszok, idegrendszeri és mozgásszervi megbetegedések) megelőzéséhez elengedhetetlen, hogy tudatosan igyunk.

Mivel, ahogy a fentiekben olvasható, a szervezetünk jelentős százaléka vízből áll, a legegyszerűbb, ha a szükséges folyadékmennyiséget víz formájában visszük be, hiszen ezt a szervezet minden egyéb munka nélkül hasznosítani tudja.

 

Hogyan igyunk jól?

A nap folyamán többszöri, kisebb adagokban, minden étkezéshez és étkezések között fogyasszunk folyadékot

Érdemes előre kikészíteni 1-1,5 l vizet az asztalunkra, és azt poharanként elkortyolgatni, akár szomjasak vagyunk, akár nem

Utazáskor vigyünk magunkkal palackos vizet (nem csak nyáron), így nem felejtkezünk el a folyamatos folyadékutánpótlásról.

Tartsunk víz-szünetet munkánk/tevékenységünk közben – a mozgással (felállás, néhány lépés séta stb.) egybekötött ivás segít oldani a monotonitást, felfrissülni, ellazulni és a mozgásszegény életmódból következő gerincbetegségek megelőzésében is

Hogyan válasszunk ásványvizet?

Sportoláshoz, kiránduláshoz érdemes magasabb kalcium és magnézium tartalmú ásványvizet választani, mert ezek hozzájárulnak a normál izomműködéshez és részt vesznek a normál energiatermelő anyagcsere folyamatokban.

Bár sokan nem is gondolunk rá, de minden ásványvíznek más az íze. Kóstoljunk bátran!

A víznyerő helyet is érdemes megnézni. A Theodora ásványvizek például a Balaton-felvidéki Nemzeti Part szívében erednek és kerülnek palackozásra. Az innen nyert ásványvizek tisztaságukat és az emberi szervezet számára előnyös összetételüket a terület geológiai-hidrogeológiai adottságain túl a környezet érintetlenségének is köszönhetik.

A márka múltja is garanciát jelent a minőségre –A Theodora Kékkúti ásványvizet 1907-ben kezdték palackozni, és idén bekerült a Magyar Értéktárba is, így már csak egy lépés választja el a Hungarikummá válástól.

 

A tudatos ivás szokásának kialakítása nagyjából 2-3 hetet vesz igénybe és már néhány hónap után érezhetővé válik az egészségre gyakorolt kedvező hatása, hosszú távon pedig hozzájárul szervezetünk optimális működéséhez, így egy minőségibb, hosszabb élethez!

 

Hozzászólások